- Élet Máltán - Málta Most -

azt meséltem már, hogy rájával úszkáltam?

2016/08/13. - írta: manapi

Nem, ugye?! Akkor azt se írtam még, hogy itt Máltán három fajta rája fordul elő és ezek alfajai: az Eagle Ray, a Common Stingray és a Marbled Electric Ray, ami inkább a Földközi tenger Északi részén honos, de ide is el-el úszkál. Ez ugyan nem az én fotóm, de amit én láttam az ilyen volt, és ez a Stingray fajta: southern_stingrays_at_stingray_city.jpg

El nem tudom mesélni mennyire örültem. Mellieha Bay-en voltunk, de csak egy gyors fürdésre mentünk olyan öt óra felé, főleg azért, hogy megmutassuk a barátnőmnek ezt a szép homokos tengerpartot. Alig úszkáltam pár perce, amikor észrevettem a ráját, nagyon közel a parthoz, olyan két három méter mélyen úszkált a homokban, épp kaját kereshetett. Olyan 30 cm (+ farok) volt az átmérője, egészen kicsinek tűnt. Egyből a Budapesti Tropicarium rájasimogatója jutott eszembe, így egyáltalán nem féltem, sőt, örömmel úsztam utána. Nem menekült, nem volt agresszív és gyors mozgású sem, simán tudtam követni, és volt, hogy elég közel is merészkedtem. Persze egyedül voltam Apa nélkül, így 20 perc után nem bírtam tovább és kijöttem a vízből, mert már nagyon el akartam mesélni Neki. Ő izibe bement a tengerbe, oda ahol én is láttam korábban, hogy jól szemügyre vehesse. Meg is találta hamar, sőt Ő már kettőt is látott. Egy darabig figyelte, aztán mivel már elszaladt az idő elindultunk haza.

Még otthon is a hatása alatt voltam ennek az élménynek, úgy éreztem hatalmas mázlim volt, hogy együtt úsztam a nagy kék tengerben egy igazi rájával... Meg akartam osztani az örömömet másokkal, és kiírtam facebookon, hátha mások is kedvet kapnak egy kis úszkálásra. Jöttek is a kommentek, és gyorsan ki is derült, hogy bizony nagyon óvatosnak kell lenni, mert mint ahogy fent is írtam három fajta rája szokott előfordulni Máltán, mérgező, és veszélyes. Ugyan nem agresszívek, de a fullánkszerű farok csípése, izomgörcsöt okoz, plusz komoly vágásokat is, és később ezek a sebek elfertőződhetnek. Egy ilyen állat szúrta mellkason az ausztrál tévést Steve Irwin-t a híres krokodilvadászt, és mivel közel volt a szívéhez, az okozott izomgörcs végzetes volt számára. Nagyon ritkán történik ilyen szerencsétlen és halálos kimenetelű sérülés, de ebből is látszik milyen óvatosnak kell lenni, mert baromi veszélyes. És bizony az én mosolyom is görcsbe rándulhatott volna az arcomon, mert én sem voltam elég óvatos. 

Konklúzió: nem piszkálni, nem nyúlkálni, tisztes távolságból csodálni. Egyébként Apa se tudta, hogy veszélyesek lehetnek, és örülök, hogy a nagylányomnak nem mutattuk végül meg. Annak meg még jobban örülök, hogy búvárszemüveg nélkül nem megyünk a vízbe. Egy családot nagyon közel láttam ellépkedni, miközben a rája vígan kereste a kaját a homokban, utólag rossz volt belegondolni, hogy mi történik ha így látatlanba arra téved az ember lába. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sucess.blog.hu/api/trackback/id/tr8710408498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
minden mi ezen az oldalon áll, lehet tévedés is