- Élet Máltán - Málta Most -

egy nagy máltai nyaralás 2016 (1. rész)

2016/07/08. - írta: manapi

fapados repülőjegyek

Ma megjelent egy nagyon jó és hasznos cikk az index.hu-n a fapados légitársaságok olcsó jegyáraival kapcsolatban: Hogyan lehet ennyire olcsó a repülés?

Ennek utolsó bekezdéseiben írják, hogy "A dörzsölt utazók közt tartja magát az a légitársaságok és jegyárus oldalak által el nem ismert, de tapasztalati úton sokak által megerősített, hogy a légitársaságok árazóprogramjai a böngészési előzményeinket is felhasználják az árképzéshez: ha a sütikből arra következtet az algoritmus, hogy valami okból hajlandóak lehetünk többet fizetni a jegyért, akkor drágábban adja."

Persze ez teljesen illegális, és nyilván ilyet nem tehetnének, de bizony én is azt mondom, hogy simán lehetséges, és ha lehet akkor azt általában ki is használják. Egyébként már rég nem él az a gyakorlat miszerint minél előbb vásárol valaki jegyet egy adott járatra, annál kedvezőbb az ára. Mi azt tapasztaltuk, hogy egy napon belül is többször változtak a jegyárak, de volt olyan időszak amikor naponta rendszeresen ránéztünk egy adott időpont áraira, és bizony ami az egyik nap még 17500 Ft volt az a másik nap már csak 12500 Ft, aztán a harmadik nap 15000 Ft. De ennél csúnyább volt a wizzair húzása, mert nyárra ugyan nem emelte meg lényegesen a repülőjegyek árait, azaz voltak olyan napok amikor sikerült olcsósított árat kifogni, de a foglaláskor kiderült, hogy a csomagok díjain viszont jócskán emeltek, és így már annyira nem is jó az az ár. Főleg annak tekintetében, hogy mostmár 3 csomagszállító vállalkozás is hoz ide elég kedvező tarifákkal, és miután összehasonlítjuk a repülőjegyes poggyászdíjakkal (ami még méreteit tekintve is eléggé korlátolt), a csomagszállítós fiúk ebben sokkal kedvezőbbek (és méreteket tekintve is rugalmasabbak). Persze minden csak pénz kérdése, mert a repülőre is felviheti az ember a biciklijét, de az már más kérdés, hogy gyakran drágábban, mint amit a bicó ér.

Szóval, elég alaposan körül kell járni a fapadosok árait. Mi az utóbbi időben többször is nekifutottunk a foglalásnak, mert egyszer már haza kellett utazzon Apa egy rövid időre ügyeket intézni, és az Apukám is jön majd szeptemberben látogatóba. Neki szülinapi ajándék lett egy repjegy. Általában a skyscanner.com-al indítottunk, hogy belőjük melyik társaság ára a legkedvezőbb az adott időszakra, de többször is tapasztaltuk, hogy nem frissítik az árakat, és úgy tűnt még az órák is számíthatnak.

Apukámnak elsőre egy Wizzair ide és egy Ryanair hazautat választottunk, mert így volt a legkedvezőbb poggyászokkal. Meg is vettük online, de egy-két hét múlva jött egy e-mail a Wizzairtől, hogy a járatot amivel jött volna átrakták egy nappal későbbre és délelőtt helyett délutánra. Itt a dátum változáson teljesen átsiklottunk, nem is tűnt fel csak a napszak, így azt gondoltam sebaj, max este ér csak ide. De egy hét múlva újabb e-mail érkezett, amit már tüzetesebben elolvastunk és bizony ott derült ki hogy egy nappal el is lett tolva az indulás, itt már csak a napszakot variálták délután helyett újra inkább délelőtt indul a gép. Néhány pontban leírták mit kell tenni, ha nem tetszik a járatmódosítás és esetleg szeretnénk töröltetni a foglalásunkat, vagy áttenni másik időpontra. Bár nagy gondot nem jelentett ugyan ez az egy nap, hiszen csak nyaralni jön, de azért mégis ennyi módosítgatás után már abban sem bíztam, hogy biztosan elindul-e az a gép. Megbeszéltük, hogy töröltetjük a Wizzairt, és kap helyett egy Ryanairt, ráadásul sikerült arra az időpontra vennünk, amivel egyébként is terveztünk. Megvártuk amíg megkaptuk a visszaigazolást a Wizzairtől a repülőjegy törléséről (pár nap múlva az visszautalás is megérkezett), de eközben már minden nap ránéztem az árakra a Ryanair oldalán. Persze minden nap más ár volt, ahogy írtam is fent, hol 17ezer, hol 19ezer, és persze mindig úgy tűnt ez az ár akciós hiszen fölé apróbb számokkal kiírták az "eredeti" árat ami alapján tényleg kedvezőnek tűnik. De persze ez is mindig úgy változott, ahogy az akciós is. Vártunk pár napot, aztán egyik nap beárazták 15000 Ft-ra amennyibe korábban a wizzair is került, így be is vásároltunk.

Azóta megint eltelt kb két hét most újra megnéztem az árakat és ebben a pillatanban ugyanaz a járat 23339 Ft helyett 21005 Ft-ra van belőve. Széééép... Akinek van kedve és érdekli az nézze meg az aktuális árat itt (Budapest-Málta, Szept 16., egy felnőtt, egyirányú út) és esetleg írja meg kommentben.

Ami viszont csavar a dologban, hogy az ember ha nyaralni megy nem csak idefele utazik ugye. Nos, én ezzel kapcsolatban azt láttam, hogy nem szabad egy napon megvenni az ide és a visszaút repülőjegyét. Persze ez lutri és nehezen tervezhető. Mert mi van, ha az ember 10 napra tervez és mondjuk pár nap múlva egy akció miatt elfogy az összes jegy (nem hinném, de kitudja), és mondjuk ezért már csak egy hétre tud jönni, de szerintem mivel két ilyen fapados is van közvetlen, valamelyikkel nagyon valószínű, hogy azért ki lehet fogni egy jó árat. Szóval érdemes kivárni, és kicsit dörzsöltnek, cselesnek lenni, és persze ahogy az index cikk is írta, olykor nem árt a sütiket kitörölni, hogy ne "lássa" mit nézegettünk.

Egyébként a Wizzair jegy is ugyanennyibe került, csak a poggyászárak voltak mások, de a méreteik is. Aki óriáscsomagot akar vinni az a Wizzairt válassza, mert náluk van 32kg-ra lehetőség, viszont aki nem, annak a Ryanairt ajánlom. Persze vannak egyéb légitársaságok is, vannak államiak, amik sokkal kényelmesebbek utazás szempontjából, viszont lehet hogy csak átszállással lehet eljutni Máltára. Például sokaktól hallottam hogy az AirMalta nagyon jó, elnézőek a túlsúllyal, kedves a személyzet, nincs az a kapkodás, mint egy fapadoson, viszont sajnos pár hónap óta nincs már közvetlen járat Budapestre, így felszállni, leszállni csak Bécsben lehet a legközelebb. Nem is működött sokáig ez a járat csak pár évig, de állítólag simán felvette a versenyt a fapadosokkal, ha nem is az árak terén, de szolgáltatásaikban biztosan.

A skyscanner oldalán minden ide közlekedő járat adatai fent vannak, lehet válogatni. De ha valaki nem szeretne repülni autóval is el lehet jutni, csak dupla annyiba jön ki az ár, viszont legalább gyönyörű országokon keresztül vezet az útja, és még hajókázhat is kicsit Szicília és Málta között.

Összegezve tehát, ha szeretne valaki meglátogatni: egy fő ha csak kézipoggyásszal indul útnak (nem is kell ide más csak egy fürdőruha) 15.000 Ft-ból ide tud utazni akár szezonban is: most épp augusztus 5-re Ryanair 11.151 Ft, vissza mondjuk Wizzair 7 nappal későbbre augusztus 12. - 20.990 Ft, tehát összesen 36.000 Ft. Egy család már nyilván drágábban jön ki, de én akkor mindenképp a holtszezont javaslom és 10 napra, például Ryanair szeptember 30-október 10. oda vissza két felnőtt 44.604 Ft két gyerek (2-11 éves korig) pedig 60.000 Ft. De ez együtt foglalás esetén, tehát lehet játszani még az árakkal. Október végéig, de úgy hallottam még a november is teljesen jó időjárásilag a nyaraláshoz. Főleg annak tudatában, hogy a nyár közepén 35-40 fok van a szigeten.

És ne feledjétek kedves családtagok és barátok: természetesen az árakat úgy kell értsétek, hogy a szállás biztosított nálunk, és a reptéri transzfer is! Így szeretnénk, ha minél többen meglátogatnátok minket, mert Málta csodálatos, ezt látnotok kell! De azt is tudjuk, az egy kis szoba azért annyira nem komfortos, így a következő részben leírom az itt elérhető szállás árakat, és minőségüket, legalábbis azokat amiket ismerek már. Ez legalább az ismeretlen olvasóimat is érdekelni fogja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
minden mi ezen az oldalon áll, lehet tévedés is